.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 هزار دستگاه موتورسیکلت در گیلان توقیف شد

رئیس پلیس راه گیلان از توقیف 10 هزار و 884 دستگاه موتورسیکلت طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش شمال نیوز سرهنگ مجید جمشاد در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه صاحبان این تعداد موتورسیکلت به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: متاسفانه این افراد پس از ترخیص موتورسیکلت دوباره روند گذشته را در پیش می گیرند و انگار تنها راه آگاه سازی آنان به خطرات ناشی از استفاده نادرست از موتورسیکلت، حادثه و مرگ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موتورسیکلت به دلیل ویژگی های خاص خود مثل قیمت ارزان، سهولت استفاده، مصرف کم سوخت و غیره از محبوبیت خاصی در میان اقشار مختلف جامعه برخوردار است، اظهارداشت: در کنار همه این موارد، موتورسیکلت به خاطر ویژگی‌ های خاص جغرافیایی و اقلیمی و فراوانی مناطق روستایی در استان از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است.
رئیس پلیس راه گیلان گفت: در تمایل مردم به این وسیله نقلیه، به قشر جوان جامعه معطوف می شود به خاطر هیجان ناشی از استفاده از این وسیله نقلیه مانند سرعت و انعطاف ‌پذیری آن به شدت مورد علاقه جوانان است و این موضوع در کنار فرهنگ نادرست، عدم استفاده از تجهیزات مناسب مثل کلاه ایمنی، لباس مخصوص موتورسواری و عدم استفاده در مکان های مخصوص سبب بروز حوادث متعدد و تلفات جانی در جامعه و استان می شود.

وی افزود: درهفت ماه گذشته سال جاری 758 فقره تصادف به علل مختلف برای موتورسیکلت ‌سواران اتفاق افتاده است که بر اثر آن 799 نفر مجروح و 83 نفر کشته شدند که با نگاه اجمالی به آمار، مشاهده می شود مجروحان و فوت شدگان بیشتر قشر جوان و فعال جامعه را در بر می گیرند.

جمشاد ادامه داد: استفاده سنتی از موتورسیکلت در استان، فقدان مدارک قانونی لازم مانند گواهینامه و بیمه نامه، حرکت در خلاف جهت، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی، راندن موتورسیکلت در جاده های لغزنده و کوهستانی، چند ترک سواری، انجام حرکات مخاطره‌ آمیز، لایی کشی و تک چرخ زدن، نقص سیستم روشنایی، همه و همه باعث بروز تصادفات مرگ بار توسط قاتل دوچرخ در استان می شود.

وی گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات فرهنگی، خانواده ‌ها نیز توجه ‌ای به این موضوع نمی کنند و تنها زمانی که اعضای خانواده بر اثر حوادث موتورسیکلت کشته یا مجروح می شوند، پشیمانی و ندامت می ماند.

رئیس پلیس راه گیلان ضمن ابراز تاسف از مرگ انسان ‌ها به خاطر لج ‌بازی، عدم رعایت مقررات، اشتباهات خود از خانواده ‌ها و موتورسیکلت‌ سواران خواست تا با دوراندیشی و منطق درست با رعایت قانونی از موتورسیکلت استفاده کنند تا از حوادث ناگوار جانی و مالی در امان بمانند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.